Optymalizacja stron www – dla kogo?
Oczywiste jest, że liczba właścicieli stron internetowych i firm gwałtownie wzrosła, co przełożyło się na konkurencję. Istnieje wiele stron internetowych konkurujących o każdego klienta. Ten wzrost konkurencji wymusił konieczność pozycjonowania strony internetowej pod kątem lepszej pozycji w wyszukiwarkach.
W skład pozycjonowania wchodzi tzw. optymalizacja witryny. Optymalizacja (SEO) to proces określania, co jest niezbędne dla Twojej witryny, aby zwiększyć ilość i jakość otrzymywanego przez nią ruchu. Ten artykuł posłuży jako wprowadzenie do optymalizacji strony internetowej dla początkujących.
Optymalizacja (SEO) z czego się składa?
Optymalizacja witryny składa się z trzech głównych kroków: identyfikowania możliwości ulepszeń, wprowadzania zmian i mierzenia wpływu.
Oto niektóre ze sposobów, w jakie możesz zoptymalizować swoją witrynę, aby uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
-
Uporządkuj swoją witrynę w sposób hierarchiczny,
-
Dodaj słowa kluczowe w treści,
-
Dodaj tytuły oraz opisy meta oraz nagłówki, w swojej witrynie,
-
Wprowadź linkowanie wewnętrzne pomiędzy zasobami na Twojej stronie
-
Staraj tak uporządkować witrynę, aby była dostępna dla robotów wyszukiwarki
-
Uporządkuj swoją witrynę w sposób hierarchiczny
-
Spraw aby wczytywała się w sposób szybki
-
Dostosuj ją do urządzeń mobilnych (responsywność)
Optymalizacja SEO – narzędzia
Możesz użyć różnych narzędzi, aby poprawić optymalizację swojej witryny.
Oto niektóre z tych najpopularniejszych i darmowych, z których korzysta wielu specjalistów SEO.
- Google Analytics
- Google Search Console
- Page Speed insight
Dzięki tym narzędziom możesz przejrzeć dane, aby dowiedzieć się, co ludzie robią w Twojej witrynie. Czasami wystarczy poprawić kilka błędów merytorycznych czy technicznych aby w znaczny sposób zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce.