Optymalizacja stron www - czym jest i na czym polega?

Optymalizacja stron www – dla kogo?

Oczywiste jest, że liczba właścicieli stron internetowych i firm gwałtownie wzrosła, co przełożyło się na konkurencję. Istnieje wiele stron internetowych konkurujących o każdego klienta. Ten wzrost konkurencji wymusił konieczność pozycjonowania strony internetowej pod kątem lepszej pozycji w wyszukiwarkach.

W skład pozycjonowania wchodzi tzw. optymalizacja witryny. Optymalizacja (SEO) to proces określania, co jest niezbędne dla Twojej witryny, aby zwiększyć ilość i jakość otrzymywanego przez nią ruchu. Ten artykuł posłuży jako wprowadzenie do optymalizacji strony internetowej dla początkujących.

Optymalizacja (SEO) z czego się składa?

Optymalizacja witryny składa się z trzech głównych kroków: identyfikowania możliwości ulepszeń, wprowadzania zmian i mierzenia wpływu.

Oto niektóre ze sposobów, w jakie możesz zoptymalizować swoją witrynę, aby uzyskać wyższą pozycję na stronach wyników wyszukiwania (SERP).

  • Uporządkuj swoją witrynę w sposób hierarchiczny,

  • Dodaj słowa kluczowe w treści,

  • Dodaj tytuły oraz opisy meta oraz nagłówki, w swojej witrynie,

  • Wprowadź linkowanie wewnętrzne pomiędzy zasobami na Twojej stronie

  • Staraj tak uporządkować witrynę, aby była dostępna dla robotów wyszukiwarki

  • Uporządkuj swoją witrynę w sposób hierarchiczny

  • Spraw aby wczytywała się w sposób szybki

  • Dostosuj ją do urządzeń mobilnych (responsywność)

Optymalizacja SEO – narzędzia

Możesz użyć różnych narzędzi, aby poprawić optymalizację swojej witryny.

Oto niektóre z tych najpopularniejszych i darmowych, z których korzysta wielu specjalistów SEO.

  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Page Speed insight

Dzięki tym narzędziom możesz przejrzeć dane, aby dowiedzieć się, co ludzie robią w Twojej witrynie. Czasami wystarczy poprawić kilka błędów merytorycznych czy technicznych aby w znaczny sposób zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce.