Niezależnie od branży i rodzaju sprzedawanych produktów, właściwa ekspozycja towarów w sklepie jest jednym z ważniejszych czynników decydujących o poziomie sprzedaży i zysku. Dlatego każdy punkt handlowy, a także każda marka i producent, dokładają wszelkich starań, by jak najlepiej zaprezentować i wyeksponować swoje produkty na tle konkurencji. Jednym z najlepszych pomocników w tym zadaniu są ekspozytory sklepowe. Wyjaśniamy czym są, do czego służą oraz czy warto w nie inwestować.

Czym są ekspozytory sklepowe?

Ekspozytory sklepowe to specjalne meble lub urządzenia, które służą do prezentowania produktów w sklepach detalicznych lub innych punktach sprzedaży. Mogą być wykonane z różnych materiałów, takich jak drewno, metal, tworzywa sztuczne lub szkło i dostępne w różnych rozmiarach oraz kształtach. Podstawową funkcją ekspozytorów sklepowych jest wzbudzenie zainteresowania klientów i zwrócenie ich uwagi na oferowane produkty. Towary wystawione w ekspozytorach sklepowych są eksponowane w sposób atrakcyjny i estetyczny, co ma zachęcić klientów do zaciekawienia się nimi i zachęcić do zakupu. Dzięki ekspozycji produktów w ekspozytorach handlowych, sklepy mogą maksymalnie wykorzystać przestrzeń sprzedażową i zwiększyć sprzedaż produktów.

Ekspozytory sklepowe mają wiele różnych zastosowań i mogą być wykorzystywane do wyeksponowania rozmaitych kategorii produktów, takich jak: odzież, obuwie, biżuteria, elektronika, kosmetyki, produkty spożywcze i wiele innych. Ekspozytory handlowe mogą mieć różne formy, w tym szafki, regały, wieszaki, stojaki, gabloty, a także specjalne konstrukcje na okazje specjalne, takie jak sezonowe wyprzedaże. 

Dobrze zaprojektowany i odpowiednio wykonany ekspozytor sklepowy powinien być przede wszystkim funkcjonalny, ale także estetyczny i przyciągający uwagę. Powinien być dostosowany do rodzaju prezentowanych produktów oraz do wystroju sklepu, by idealnie wkomponował się w całą aranżację. Warto również wspomnieć, że ekspozytory sklepowe mają także praktyczne zastosowanie w procesie zarządzania stanem magazynowym i dostawami. Pozwalają na lepszą organizację zapasów, weryfikację stanów magazynowych, a także ułatwiają przepływ towarów.

Rodzaje ekspozytorów sklepowych

Do dyspozycji producentów marek i właścicieli sklepów jest wiele różnych rodzajów ekspozytorów. Wybór konkretnego z nich uzależniony jest od typu towaru, jaki będzie się na nim znajdował, a także jego lokalizacji. Przy wyborze odpowiedniego ekspozytora sklepowego warto także uwzględnić preferencje i potrzeby sprzedawcy oraz tak skomponować ekspozytor, by był on zgodny z wizerunkiem marki i odpowiednio wkomponował się w przestrzeń sprzedażową. Do najpopularniejszych rodzajów ekspozytorów sklepowych należą:

  • regały – to uniwersalny i wszechstronny rodzaj ekspozytora, który może być stosowany do wyświetlania różnych produktów, takich jak książki, zabawki, kosmetyki, elektronika, itp. Regały mogą mieć różne wysokości i kształty oraz być wykonane z różnych materiałów.
  • gabloty – to szklane lub plastikowe szafki, które służą do prezentowania produktów, takich jak biżuteria, zegarki, kosmetyki, a nawet żywność. Gabloty mogą mieć różne kształty i rozmiary, a także być wyposażone w oświetlenie, które podkreśla piękno wyświetlanych produktów.
  • stojaki – to ekspozytor sklepowy, który służy do eksponowania produktów, takich jak buty, torby lub kosmetyki. Stojaki mogą mieć różne kształty i rozmiary, a także być wykonane z różnych materiałów.
  • półki ścienne – to ekspozytor handlowy, który służy do demonstrowania produktów na ścianach. Półki ścienne są często stosowane w sklepach spożywczych, gdzie służą do prezentowania produktów, takich jak napoje, przekąski lub słodycze.

Dzięki nawiązaniu współpracy z profesjonalną agencją zajmującą się dostarczaniem rozwiązań POS można liczyć na spersonalizowany projekt i wykonanie ekspozytorów sklepowych. Sprawi to, że będą one jeszcze lepiej wkomponowane w przestrzeń handlową i lepiej spełnią swoją rolę. Warto także zwrócić uwagę na wysoka jakość materiałów POS i samego wykonania co będzie gwarantem lepszej prezencji i dłuższej żywotności ekspozytorów sklepowych.

Czy warto inwestować w ekspozytory sklepowe?

Mając na uwadze wszystkie powyższe informacje, właściciele sklepów i punktów handlowych, a także producenci różnych marek zastanawiają się, czy warto inwestować w ekspozytory sklepowe. Oczywiście, że warto. Korzyści płynące z zastosowania ekspozytorów handlowych wielokrotnie przewyższają koszty ich zakupu. Sklep zyskuje na atrakcyjności, towar jest lepiej i ciekawiej zaprezentowany, a to z kolei zwiększa sprzedaż i zyski punktu handlowego. Dlatego niezależnie od dostępnej wielkości powierzchni sprzedażowej, warto inwestować w profesjonalne ekspozytory sklepowe.

źródło: POSideo producent materiałów POS